Žáci dostali za úkol napsat slohovou práci, jak tráví čas s domácí přípravou, co jim vyhovuje, nevyhovuje, na co se těší…
Zde jsou postřehy samotných žáků.
Domácí výuka
Výhody jsou v tom, že ráno nemusím tak brzy vstávat. Nevýhody jsou v tom, že většinu úkolů musím vyfotit a posílat učiteli a když se mi úkol nevejde na jednu fotku, musím jej vyfotit vícekrát. Úkolů je celkem dost, většinou to chápu, ale občas mi to nejde, ale chápu to, že když nechodíme do školy, tak musíme mít více úkolů. Ale dá se to zvládnout. Doma mi úkoly trvají hodně dlouho, protože se nemůžu soustředit a nějak se mi doma ty vědomosti nevybavují, jak jsem zvyklý na to školní prostředí. A nemám moc volného času. Docela mi chybí si promluvit s kamarády. Většinu dne mi zaberou úkoly, potom třeba pracujeme na zahradě, nebo vaříme jídlo, nebo když je hezky, tak se opřu o boudu a sleduji naše čínské kačery, jak se koupají ve vodě nebo jak jedí, někdy u nich vydržím i hodinu. Ale do školy už se těším, doma mi to moc nejde, úkoly mi trvají dlouho a moc to nechápu a taky už se těším na kamarády.
Josef Ondráček
Na domácí výuce mi asi nejvíc chybí kamarádi, je to takové divné se prostě učit sám. Úkoly docela zvládám, ale kolikrát je zapomenu poslat, i když je mám hotové. Než udělám ty úkoly všechny, zabere to hodně času, protože taky občas pomáhám sestře, nemá těch úkolů tolik, ale jak se probírá nová látka, tak má problém. Celkem se už těším, až se půjde do školy, protože když jsme ve škole, tak toho není tolik.
Berenika Coufalová
Tenhle způsob vyučování jsem ze začátku snášela dobře, protože ještě před prázdninami jsem byla nemocná a už jsem se musela učit sama. Takže jsem si na to docela zvykla. První týdny to bylo těžké si na to zvyknout a donutit se jít si ty úkoly udělat. Ale víceméně jsem spokojená (až na množství úkolů). Ráno můžu spát, jak dlouho chci. Většinou mě v tomhle nikdo neomezuje, což je fajn. Snažím si všechny úkoly udělat v ten den, co je dostaneme, abych další den měla méně práce. Kdybych měla určit, který předmět se mi vůbec nechce dělat a v karanténě jsem si ho neoblíbila, tak to bude matematika, ale geometrie. Ve škole mě vadila fyzika nebo chemie, ale ty mi kupodivu moc nevadí (jen když je nová látka, tak to chvíli trvá, než to pochopím). Ještě mě na tom baví, že si mohu rozvrhnout čas, jak chci a za ten den si myslím, že udělám i více věcí, než kdybych chodila do školy. Ale samozřejmě se už těším na kamarády. Ještě na tom vidím jedno negativum, že nám nikdo tu novou látku nevysvětlí, ale zase se musíme my více snažit.
Kateřina Procházková
Ze začátku jsem si myslela, že to bude docela fajn se učit doma, ale už po prvním dni se to změnilo. Je hrozně super, že ráno nemusím vstávat v 6 hodin, ale můžu spát, jak dlouho chci (i když já zrovna spím jen do 8 hodin, protože mám vždy pocit, že do večera úkoly nestihnu, a tak mě to donutí vstát). Většinou okolo deváté hodiny začínám s úkoly. První týden jsem vůbec nestíhala, jelikož jsme měli hodně úkolů, hlavně z matematiky, ostatní předměty docela šly. V průměru jsem dělala úkoly do 4 hodin odpoledne, ale teď končím většinou ve dvě. S bratrem jsme se nestíhali střídat u počítače, navíc je už docela starý a pomalý, tak nám ho rodiče nechali opravit, a ještě nám koupili jeden nový, což mě strašně překvapilo a potěšilo. Samozřejmě, že jsme taky přispěli. Když ho taťka přivezl, bratr si ho hned přivlastnil, ale mně to ani nevadilo. Asi nejméně úkolů máme ve čtvrtek. Musím říct, že docela často se zapomenu najíst, a tak kolikrát obědvám až o půl třetí. Nejdřív mi domácí výuka moc nevyhovovala, ale teď jsem si na ni docela zvykla. Chybí mi kamarádi a celkově ta atmosféra ve třídě.
Kristýna Šulcová
žáci 3. a 4. třídy, Mgr. Marion Polívková, Mgr. Věra Štouračová
žáci 2. a 3. třídy, Mgr. Štědronská, Mgr. Polívková
od 14:45 h v jazykové učebně 2, určeno rodičům a žákům 9. třídy
žáci 4. a 5. třídy, Mgr. Štouračová, Mgr. Culková
žáci 9. třídy, Ing. Ivana Tomková, Mgr. Monika Lorencová